tirsdag den 29. november 2011

Vinduespynt pt 1.

Hvad gør man når man har et hyggeligt lille værelse der desværre er udstyret med skråvægge  og ingen søm/skruer/knager etc til at hænge ting på? Man bruger da hvad man har.  Jeg har hængt mine små, fine, nye grønne stjerner i mit Veluxvindue.  Jeg er godt tilfreds!


mandag den 28. november 2011

Nebel Nacht

.. Her i Mainz har der været noget så tåget den sidste del af dagen. Her til aften spiste jeg ude med min yndlingsven Alda. Her er så smukt. Også når solen ikke skinner og toppen af verden er dækket af pudder. Derfor, fra mig til alle jer, et lille photospam fra flotte flotte Mainz. ( ok, ok, jeg ved der er dubletter men ejg synes bare det var så pææænt)





lørdag den 26. november 2011

Adventsmarked

I denne weekend er der adventsmarked her i forstaden. De lokale foreninger har små boder og private der har været kreative sælger smykker, julepynt,tingeltange osv. Drengene spiste hotdogs og dekorerede honingkager. Ulla og jeg kiggede på fine fine ting. Her er lidt billeder :)




 Vi man se mere kan man jo tjekke Ullas indlæg om samme event ud 

ønsker

Her op mod jul kommer den fabelagtige del hvor man skal vurdere med sig selv hvad der kunne gøre ens liv ENDNU bedre. altså. ønskeseddel.  
Min er lidt delt mellem ting jeg reelt ønsker mig og ting jeg ved jeg skal sparre sammen til et godt stykke tid og derfor fungerer som en slags inspiration .. men hey, min mor har altid sagt at man må skrive ALT på sin ønskeseddel !
 Moomin viskestykker kan købes her Marimekko håndklæder  kan købes her Mr. P kopper fra Propaganda kan købes her Piet Hein fade kan købes hos isenkrmmeren Kählers avventostager kan købes  her. Hello Kitty vedhng kan købes her pallietkjolen kan købes  hos Asos ( jeg arbejder lige på et link)
Wood tæppe ( som jeg er HELT forelsket i) kan købes her. Mælkekanden (der også mest er på inspirationslisten) kan købes her  Dyreviskestykker og-sengetøj  kan købes her. piet hein fad fra isenkræmmeren og stempelkanden er fra La cafetiere og kan bla købes her trædåserne er fra propaganda. Ballonlamperne er fra haoshi


Jeg overvejer at sparre op til tæppet og bruge min au pair penge på det. Så jeg altid kan se på det og tænke " næææh. et sparrede jeg op og købte da jeg var 21!"

onsdag den 23. november 2011

Det har jeg lavet idag...

Jeg er ( heldigvis) ikke den eneste her i huset der har en lidt for vild forkærlighed for julepynt.
 Efter fruen i huset flashede sit nye julepynt og jeg klappede i mine små hænder MÅTTE jeg jo gøre hende kunsten efter og glo på julepynt på nettet.  Her er et lille udpluk.

   .. Jeg er vild med "skov og natur"-temaet. træer, nødder, blade . Dådyr, ræve, egern, etc et er LIGE mig... 
.. Lidt spas. Popcornene er her i huset. og de er SÅ flotte. Bretzlen er ærke tysk og de sidste to er bare lidt morsomme...

Kufferten forklarer mit år hurtigt - Sydafrika, Italien og nu Tyskland. Robotter er bare COOL. og bøgerne er totalt min mor. som jeg savner meget hernede <3


Mange af disse flotte ornamenter er fra Old World Christmas . de kan købes her og her - Her kan man også købe de der ikke er af OWC mørket.