Viser opslag med etiketten Sommer. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Sommer. Vis alle opslag

torsdag den 11. juli 2013

Noget om at være fan.

Sofie, føromtalte bedsteveninde, og jeg var i sidste uge til koncert med den tyske rap/pop stjerne CRo. Billetterne havde vi haft længe, lige siden vi vidste han kom! Første gang vi drak en bette øl og gjorde os klar til byen sammen  i sin tid var det ham der kom ud af højtalerne og derfor er han altså noget særligt for mig.


ja, plakaten har jeg "ryddet op" inde på hovedbanegården hvor den hang i et stykke tape og flagrede

I mellemtiden har jeg så en god ven der via sit arbejde har skaffet en bunke masker af denne CRos pandafjæs. ( se billed, manden tager den ALDRIG af og er popmusikkens zorro!) 

Nå, Koncert afsti afsted. Picnic to-go og en øl eller to og så var der ellers hoppen og dansen og skrålen med på tysk et par timer. 

Efter koncerten sker det så at denne lille pige står og kigger trist  op mod den tomme scene. De andre piger (der lige er et par år ældre, dvs nok 14) har alle t-shirts, kasketter og krigsmaling med idolet. 
 Jeg mindes i dette øjeblik min egen allerførste koncert som 8-årig med Spice Girls og mindes hvor glad jeg har været for dette øjeblik og for at have noget fysisk med hjem fra koncerten. Så jeg jeg tilbyder denne pige og hendes far, der i dagens anledning var så heldig at få lov at komme med til koncert, at jeg sender hende nogle af mine masker.. Julelys ved højlys sommeraften var hvad der skinnede tilbage ud af lillepigens ansigt. 

Så nu har jeg altså sendt dette brev afsted. Tre stk. Pandamaske og konfetti der blev sprayet ud over koncerten og som jeg jo selvfølgelig skulle have lidt af med hjem til evig minde og eje (ukontrollerbart samlergen!) . Pakket ind i klistermærker og similisten med en lille hilsen og afsted til Franca. 




For de interesserede kan jeg VARMT anbefale en lytter ! ( ej heller dårligt hvis nu man kunne tænke sig at forbedre sit tysk!) 



PS. øverste billed er der jeg bor . billedet har fanget, give or take,  to trediedele af mit samlede vægareal. Ja, jeg har kun 8 kvadratmeter! 

tirsdag den 18. juni 2013

Sommerlopper

Her på mit uni er der loppemarked på parkeringspladsen hver lørdag. Jeg var dernede lørdag og fik mig nogle små skatte med hjem. 
Fin lille termokop til spejderbrug. Globus med lys til projekt. Håndsymaskine. Mussespil, der så lidt sødt ud.  


For en yderst fornuftig pris fik jeg dette rumskib og 6 mænd med hjem.  Figurerne er til mig men rumskibet er tiltænkt en dreng der snart har fødselsdag. OK, indrømmet, jeg ER fristet til at hænge det op i hjørnet af mit lille værelse - bare for at være cool. 

fredag den 7. juni 2013

Paris # 2



Part two fra vores tur til Paris. Vejret blev bedre med dagene ( selvom det stadig var smadderkoldt når det blæste) små og store oplevelser. Vi ledte bla. længe efter loppemarked men gik forkert og missede. fandt dog et lille gademarked i en ikke så fantastisk bydel- hvilket også vil sige der ikke var noget at komme efter på markedet - ud over to playmobil mænd. 
  Fransk/tysk/danske tudelduer :)
  Fantastisk mange farver. Æstetikken er i top - selv i supermarkedet !
 Tobias blev undrevejs 25. Der var kage til morgenmad. Med lys und alles. 
... Og så gik turen til Katakombernes "gys"


Halvanden times ventetid og så to kilometers skelletter fint fint stablet i lange rækker under jorden. 


Gæt hvor.... ;) 
Vi blev endnu engang motiveret af at det kostede nix at komme ind. Så selvom det ikke var planen smuttede vi lige op ad alle trapperne. Der var godt nok flot. Jeg elsker uventede oplevelser - så bliver man ikke skuffet fordi man ingen forventninger har. 


Fra den gamle triumfbue til den nye triumfbue( i baggrunden)
  
Snaps. udsigt fra den nye triumfbue. fotografen det er løgn, de fleste af billederne her har tobias taget.
Loppefund og gadekunst

To billeder af mig ved Eifeltårnet.

 Katrine i et PROPPET Eifeltårn. Køen var kun 20 min ( vi brugte ti på at lede efter den forventede kø som aldrig dukkede op) øverst var lukket, desværre, men anden etage var fabelagtig.. indtil vi blev evakueret grundet bombetrussel. ja ja, oplevelser var der nok af !

Sidst men ikke mindst... 
Disse sko har båret mig rundt i Paris' gader. Jeg er TOSSET med dem. 


torsdag den 6. juni 2013

Paris..

Jeg har længe slet ikke har nogen aktivitet på bloggen. det skyldes en masse forskellige ting og sager - men det lader vi lige ligge for nu.  

I håbet på at blive bedre til at opdatere min blog har jeg taget kameraet ( der ellers har ligget længe i skuffen) med på tur og lægger ud med et par fotos fra Kærestens og min tur til Paris. 


Jeg har aldrig før været i Paris. På mange måder lever den ganske op til forventningerne og overstiger dem endda. Paris er SÅ meget mere end Eifeltårn, triumfbue og baguettes. 

Særligt er det fantastisk at "alt" er gratis eller reduceret når man er under 26.  på den konto har vi nok sparet i retning af 100€ på diverse museumsentréer og togbiletter. dét er ret så fordelagtigt når man er på SU. havde det ikke været sådan måtte man have prioriteret hvilke museer man ville besøge - i stedet fik vi suget en MASSE kultur til os. 
RER-tog fra Lufthavn til Hotel. 
 Aftentur i regnvej.  Operaen. 
 Formiddag i overskyet Montmatre. 



 Det var ikke planlagt. Vi skulle "bare" se hvordan museet så ud udefra - måske en tur op til udkigsposten.. Men så var det jo gratis når man var under 26. Det blev ikke et sekund fortrudt vi gik ind, et helt fantastisk museeum for moderne kunst. helt klart spændende i alle aldre. 
Hvorfor ser det bare SÅ meget mere lækkert ud en det gør herhjemme i tyskland?!  

 Vi fik besøg af en ven der plejede at bo i Mainz men som nu er flyttet tilbage til Lyon. hun havde taget hele den lange tur til paris for at se os. gensynsglæden var stor. 

  Tyskland i Paris. fadøl og kartoffelsalat. 


PS. ja, det ER en tyk, tyk striktrøje jeg har på på alle billederne. det var pææænt koldt. !


mandag den 13. august 2012

Således ser det ud...

..Når man som stolt spejderleder har taget sin "spritnye" 70'er spejderuniform på og er klar til at mødes med sine dejlige tyske spejdere for at vise dem hvad vi kan her i Danmark.


fredag den 22. juni 2012

DIY Glittersko

Jeg har bastlet mig et par gule sko med glitter.  Ideen ( eller metoden i hvert fald) fandt jeg på Pinterest. Jeg bruger Pinterest meget. man kan følge mig her Hvis man skulle have lyst til det .... 










Materialer
1 par sko ( mine er af stof)
Mod Podge - decoupagelim ( mangler på billedet!!)
Stoflim
pensel
Glitter i valgt farve ( man bruger ca. 1 1/2 af den størrelse bøtte jeg har dér)
Tape til at dække af med
Underlag ( gammel avis er skide smart!)










Tape af.
Bestem dig for hvor du vil have dit glitter. Gør evt. som jeg og sæt dit feriebarn/ lillebror i arbejde (det var nu ganske frivilligt og umotiveret han gik i gang!!)








jep. masser tape!














Første runde lim er stoflim  fortyndet   med en lille bitte smule vand.

Pensles på

husk at vaske penslen efter :)















Derefter drysses første lag glitter på.
Bank skoen på hovedet let mod bordet så overflødigt glitter falder af på underlaget.

Stil til tørre

Mens de tørrer folder du underlaget på midten og hælder det overflødige glitter tilbage i dåsen














Efter mange timer (Eller dagen efter) Finder man sin mod podge frem.

Med pensel duppes/penslet let og glitter strøes som før.

<- Således ser det ud efter 2. lag.

Gentag som før




Når laget er tørt tager man endnu engang mod podgen  og smører på. glitteret sidder fast, så man behøver ikke passe SÅ meget på med sin pensel.

Fidusen er at mod podge er lim & lak i én . derfor lakerer vi nu glitteret fast på skoene.







Når de er tørre kan man fjerne tapen. som man kan se her på min første forsøg er det ikke helt let. Der er kommet små huller hvor limen har siddet for meget fast i tapen.

Men fortvivl ej. man kanter lige efter med en lile pensel, mod podge og glitter.





DOOOOOOOOOOOOONE!!!

fredag den 25. maj 2012

På arbejde!

Som man kan se  hos Ulla er jeg blevet sat på hårdt arbejde !  Jeg skal holde liv i urtehaven. og de små bæster kræver masser kærlighed og endnu mere vand her i sommervarmen. Men til dem der lige skal tjekke på så passer jeg altså mit arbejde og kan hermed dokumentere det !


.. jo, tomaterne har det også stadig helt fint :)

søndag den 6. maj 2012

Kjøbenhavn

Er der noget som gode veninder?
Jeg havde lige et par dage i København inden jeg tog med Mutti & Bror til Nice for at fejre rund fødselsdag.

Der blev catchet op og drukket kaffe, spist mad og drukket øl.  Jeg havde 11 aftaler på to og en halv dag (!) "desværre" meldte to fra, så jeg ku sove lidt længere :D

Lidt stemning og billeder af nogle af de jeg savner ALLERmest hernede i Tyskland.  Man opdager først virkelig hvor meget man savner folk når man skal sige farvel igen efter en eftermiddag med følelsen af ikke at have fået nok og vidende at man ikke ses før om tidligst et par måneder.




lørdag den 5. maj 2012

Mums & rester

Jeg tænkte  forleden formiddag at jeg hellere måtte spise noget nærrigsrigt og samtidig havde jeg ondt af al den havregrød drengene levnede..  Tadaa... Klatkager.  Dertil lidt sirup & masser friske bær!



 Det tager lige nøjagtigt ingen tid at lave og så kan man variere sin måde at indtage  havregrøden på !

onsdag den 4. april 2012

Åh


 First of.. ja, jeg har ikke været HELT god til at opdatere min lille blog, Men det er jo en hyggeting så jeg har ikke ladet mig gå på af dårlig samvittighed og andre irritationsmomenter  i forbindelse med uopdaterede blogs..   
 Der bliver arbejdet  på mange sjove projekter der nok vil lade sig vise i løbet af foråret. Bla har jeg min give away oppe i ærmet. den bliver nok lidt anderledes....  I mellemtiden kan i  får disse søde Duer der kysser.

 Nå, der SKER rent faktisk noget i mit liv. Forleden var Tobias og jeg i Frankfurt så jeg ku se lidt.. Egentlig sku' vi på museeum meeen.. der blev drukket kaffe og spist kage i stedet..







 Hele formålet med turen til Frankfurt var at hente vores fælles ven Rolle der netop er på spejderlejr i området og da liiiige skulle forbi og besøge os først.. Rolle ( fra Århus) var ham der i sin tid, via Facebook, fik sat Tobias ( fra Mainz) og jeg ( i mainz) i kontakt med hinanden. funny story..

torsdag den 15. marts 2012

Frühlingsdag...

En dejlig tid er over os hernede i det tyske. Solen skinner og man kan sidde udenfor og spise sin morgenmad for slet ikke at tale om hvor meget mere attraktiv legepladsen  og skoven er blevet.



Ny Poncho og nyt sandsæt skal der til !  INSANT LOVE!