Viser opslag med etiketten krea. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten krea. Vis alle opslag

tirsdag den 9. juli 2013

Så lækker er " jeg"!

Jeg har fået mig en iPhone. Det er i sig selv ikke så interessant men tjek lige det cover ud min bedste veninde Sofie har lavet til mig !! Hun er altså bare SÅ smadderdygtig til at tegne og male.


Nej, jeg ser selvfølgelig ikke sådan ud RIGTIGT... men ideen passer lige præcis !

tirsdag den 18. juni 2013

Sommerlopper

Her på mit uni er der loppemarked på parkeringspladsen hver lørdag. Jeg var dernede lørdag og fik mig nogle små skatte med hjem. 
Fin lille termokop til spejderbrug. Globus med lys til projekt. Håndsymaskine. Mussespil, der så lidt sødt ud.  


For en yderst fornuftig pris fik jeg dette rumskib og 6 mænd med hjem.  Figurerne er til mig men rumskibet er tiltænkt en dreng der snart har fødselsdag. OK, indrømmet, jeg ER fristet til at hænge det op i hjørnet af mit lille værelse - bare for at være cool. 

søndag den 1. juli 2012




Jeg har gjort mig et par sko. Eller...opdateret et par klipklappere mere præcist.. 
 Materialer : Gammel T-shirt, saks, klipklappere. 
 Klip plastikremmene af skoen og udvid hullerne på bagsiden 
( ikke selve hullet, men området omkring hullet hvor knuden skal opbevares)

 klip strimler af t-shirten. en tyk (ca 4 cm) og en tyndere (2-3cm)  

Den tykke snor sættes i hullet mellem tæerne og bindes så den passer rundt om foden. ( mål med foden)
Den tynde deles i to. De sættes i hver deres "sidehul". Begge ender i hullet med fodremmen i mellem. Det 

 Hokus pokus , de mest behagelige klipklappere jeg nogensinde har haft på mine små fusser.
Nu mangler jeg bare at dekorerer dem  eller lave nogen i  en SEJ farve..

fredag den 29. juni 2012

10 minuters DIY - Sparebøsse

jeg var sådan lidt småtræt af  mine småpenge lå og flød ud over det hele på værelset , i lommerne og på taskebunden.  Derfor tog jeg mig ENDELIG sammen til at lave mig en lille bøsse. Egentlig kunne man jo have lavet et hul i metallåget til syltetøjsglasset, men jeg havde umiddelbart ikke lige noget ved hånden der kunne lave et sådant hul. Derfor.. 

Materialer: Pap, lim, stof, syltetøjsglas, blyant / tusch & saks

 Klip en cirkel i pappet i størrelse af åbningen af glasset ca. klæb den fast på stoffet og vent lidt. Marker derefter der hvor du ønsker hullet og klip ud med saksen.
 Bind stof-/papstykket fast på toppen med et stykke snor eller en elastik.  Tadaaa.


lørdag den 23. juni 2012

Rene Smølfer

Som overskriften siger så er her et lille tip til at gøre de loppebeskidte smølfer rene .


Her har jeg smurt en smule tandpasta på smølfen, pudset lidt med vatpinden (eller fingeren) og skyllet. således er resultatet.


før & efter
Jeg håber resultatet kan anes .

fredag den 22. juni 2012

DIY Glittersko

Jeg har bastlet mig et par gule sko med glitter.  Ideen ( eller metoden i hvert fald) fandt jeg på Pinterest. Jeg bruger Pinterest meget. man kan følge mig her Hvis man skulle have lyst til det .... 










Materialer
1 par sko ( mine er af stof)
Mod Podge - decoupagelim ( mangler på billedet!!)
Stoflim
pensel
Glitter i valgt farve ( man bruger ca. 1 1/2 af den størrelse bøtte jeg har dér)
Tape til at dække af med
Underlag ( gammel avis er skide smart!)










Tape af.
Bestem dig for hvor du vil have dit glitter. Gør evt. som jeg og sæt dit feriebarn/ lillebror i arbejde (det var nu ganske frivilligt og umotiveret han gik i gang!!)








jep. masser tape!














Første runde lim er stoflim  fortyndet   med en lille bitte smule vand.

Pensles på

husk at vaske penslen efter :)















Derefter drysses første lag glitter på.
Bank skoen på hovedet let mod bordet så overflødigt glitter falder af på underlaget.

Stil til tørre

Mens de tørrer folder du underlaget på midten og hælder det overflødige glitter tilbage i dåsen














Efter mange timer (Eller dagen efter) Finder man sin mod podge frem.

Med pensel duppes/penslet let og glitter strøes som før.

<- Således ser det ud efter 2. lag.

Gentag som før




Når laget er tørt tager man endnu engang mod podgen  og smører på. glitteret sidder fast, så man behøver ikke passe SÅ meget på med sin pensel.

Fidusen er at mod podge er lim & lak i én . derfor lakerer vi nu glitteret fast på skoene.







Når de er tørre kan man fjerne tapen. som man kan se her på min første forsøg er det ikke helt let. Der er kommet små huller hvor limen har siddet for meget fast i tapen.

Men fortvivl ej. man kanter lige efter med en lile pensel, mod podge og glitter.





DOOOOOOOOOOOOONE!!!

torsdag den 14. juni 2012

byggemarked er det nye sort!

Jeg var i januar så heldig at vinde denne flotte taske i en give away hos Heidi.
Der gik længe før jeg fik den da den blev sendt til min kære moder og er gik endnu længere før jeg fik den i brug.


Jeg var vild med det sorte pladedingeling men ikke helt tosset med den sølvfarvede kæde og top . Så i tænkeboks med mig og endelig er resultatet af alle mine anstrengelser klar.

Toppen er blevet malet med en gang sort, mat neglelak og kæden er blevet skiftet ud med en smadderflot mat sort metalkæde fra byggemarkedet som jeg HELT tilfældigt faldt over. Folk i byggemarkedet kigget RET sært på hende den lille pige der jublede henne i snor og ledningafdelingen og efterfølgende dansede til kassen for at betale.

Nu er tasken i brug og havde sin jomfrutur i Lørdags hvor jeg mødtes med en russisk ven i byen men blev overhalet indenom af en lille fodboldkamp hvor Tyskland skulle spille.. lad mig sige det sådan.. jeg blev RET overrasket over hvor MEGET tyskere går op i fodbold. Hold da HELT op manner! flag og banner, blomsterkæder og ansigtsmaling i de gul(d), sorte og røde farver samt et HAV af fodbold trøjer i forskellige afskygninger. Jeg håber lidt at Tyskland går videre i EM bare for at se byens reaktion.

onsdag den 6. juni 2012

Gotta Love Pinterest.

Tilbage !
Google syntes lige jeg skulle undvære mit login i en uge så jeg har ikke haft adgang til min lille blog :(

Nu sidder jeg så her, alene hjemme i det store hus med fødderne i fodbad og computeren på skødet. BLOGUPDATE!

I den sidste tid har jeg brugt UANEDE mængder af tid på pinterest.  Gotta love pinterest!  Her er det første jeg har fået ud af det.


Jeg er så glad for min nye nøglesnor. Mit største problem er pt jeg ikke har nogen nøgle.  Trækuglerne sad på min julegave fra Ulla & co.
Da jeg ike er så god til at tage credit for noget jeg ikke selv har fundet på er her linket til teknikken der er brugt.


lørdag den 11. februar 2012

Jeg er meget forelsket i tanken om sære smykker.  Min far og jeg gik i alliance og kreerede derfor ham her. 

Jeg har ham ofte på , og er så glad for at have noget dansk når nu jeg er her i det tyske -  Og Noget min far har lavet!

søndag den 29. januar 2012

Så er jeg klar med første D.I.Y

Der har jo været smadderstille her på bloggen det sidste stykke tid. Men jeg har så travlt med alle mine nye dejlige venner her i Mainz så...

Jeg har lavet mig en lille ( læs: meget omfattende!) DIY på mine perlepladebilleder. Jeg håber den er brugbar ;)

God uge - og en lille finurlighed på vejen.


Tumblr.com

søndag den 15. januar 2012

WIP # 2

Jeg har kastet mig ud i lidt af et projekt. halleluja !  Et tæppe af granny squares. Jeg har selvfølgelig valgt at hækle dobbelt i det dyreste garn på markedet -.-' flot Katrine.

Nå. men.. Så far so good.




Derfor sker der ikke så meget andet. jeg hækler og hækler og hækler og...

Gave til MIG

.. Fra min allermest trofaste bloglæser ( og ven)!




De mange nåle er min nisse kommet med i december.  Ituiet er fra en blog jeg liiige finder et link til en af dagene. Jeg er Så glad for både itui og N der har sent det :)

lørdag den 14. januar 2012

Valk - DIY

Jeg bruger så mange DIY's fra blogs, så nu vil jeg dele lidt selv.

Som så mange andre har jeg fundet valken, en dut man sætter i håret for at lave fyldige ballarinaknolde.
 Nu har jeg lavet mig min egen ganske ganske simpelt.

1.  Indkøb et par nylon pop-socks.
2. klip tæerne af begge socks
3.læg den ene sok inden i den anden sok
4.rul rundt og rundt og rundt til du har en doughnut.

Så sætter man den i håret ved at rulle sit hår på. da mit hår er så kort kan jeg ikke helt fotodokumentere hvordan det gøres. Men Google ve det HELT sikkert.  Kan fæstes med hårnåle.

mandag den 12. december 2011

Vinduespynt pt 3.

Ja, altså.. her oppe på anden sal med skråvægge det meste af vejen rundt er der kun tre vinduer. Ergo 3x vinduesudsmykning!

 Sidste udgave her foregår så på badeværelset fordi det er det eneste vindue tilbage. Og jeg tænker sådan, rent hygiejnisk, så er Hamaperlerne gode fordi jeg kan a) hælde kogendevand på b) desinficere og c) smie dem ud hvis det går helt galt!


Resultatet er jeg ret glad for faktisk !





...Flotte, Flotte neonkrystaller er det blevet til..



 PS. Hej til alle de nye der er hoppet på så pludseligt :O .. ihh hvor det glæder mig i vil følge med. SÅ må jeg hellere komme med noget godt jo ;)

fredag den 9. december 2011

Hjemmelavede julegaver

Mine to kusiner på 4 og 8 er begge i den alder hvor man som lille pige skal have sig et idol. En "pige" der er større end en, men ikke for voksen, og som kender en, leger med en, bekymrer sig om en og inspirerer en.

Jeg har til dels den plads hos de to. Når jeg er sammen med dem er jeg ikke i tvivl om de hører mig og ser min mindste bevægelse. hvad jeg gør vil de også gøre og hvad jeg siger er det rigtige. Det er et kæmpe ansvar som jeg elsker at have på mig.. Derfor er de "ofrene" for min hjemmelavede julegave.

Olga på 4 er en rigtig lille prinsesse. der må gerne være lyserødt og glimmer og hun er en rigtig lille kunstner.




Vera på 8 er derimod - PRÆCIS ligesom jeg var da jeg var yngre - tosset med grøn og naturfarvede ting. Hendes værelse er indrettet som jungel og den lysegrønnefarve skinner klart igennem.
Da jeg var lille var ALT hvad jeg ejede gerne grønt. skraldespande, sovesofa, vægge, blyantsholdere, lampeskærme, gulvtæpper, YOU NAME IT - lysegrønt ! Derfor er det lidt hyggeligt at se en minikopi af sig selv.



 Min nisse julius har givet mig papiret med mønster og glitterpapiret har jeg købt hernede.
Jeg har valgt at dekorere bagsiden af lapperne også  HVIS nu de f.eks skulle hænge i et vindue eller et andet sted hvor man kunne komme til at se bagsiden.  jup, ekstra arbejde til mig ! - nu håber jeg de kan li' dem.

ps. jo, jeg må gerne afsløre deres gave her for de eller deres mor ser ikke min blog. hi hi hi.

onsdag den 7. december 2011

Tæppe To go... eller noget om at kede sig.

Sådan.. uden at planlægge det er jeg gået i gang med lapper. ind til videre har jeg 14 tror jeg, men så løb jeg tør for garn :( Jeg håber at kunne lave mig et fint tæppe en eller anden dag.

tirsdag den 6. december 2011

Kreamood.

Min nisse, Julius, der jo som bekendt bor hos mig i øjeblikket har været så gavmild at binde mig denne FANTASTISKE gave.
 Kreativiteten i mine fingrespidser kan næsten ikke vente men hvad SKAL man dog lave med alle de fine kugler??!?!?!
Mine bud? Dekorere mine  hæklede pandebånd.
Det ene er gammel og vist før her.
Det andet er NETOP færdigt af det blødeste angoragarn købt for 50 cent rullen 
( der er gået 2 ruller til denne, så.. 15 kr for et angorapandebånd?! JO TAK!)

Jeg modellerer lige.. eller.. flasher hvor lækker jeg er i mine "nye" pandebånd og Red Hot Chili Peppers t-shirt.
Jeg glæde rmig meget til at bruge dem begge hernede. Den der sne i taler om der hjemme har jeg som nok tænkt ikke set noget til. dog har jdet regnet to en halv dag :O nærmest det første regn jeg har fået i mine tre måneder hernede.

mandag den 14. november 2011

Simple living..

.. eller.. simple pimpin' up the day.

Detaljer gør alting federe. Her er en simpel ide. Jeg har monteret en karrygul hæklet blomst fast på en hårelastik og voila !  HELE projektet ( inkl at lede efter en elastik) tog ti min. WOW.





Og... jeg er stødt på disse virkelig fede lammeskindssko. og jeg SKAL have et par til efterår/forår. Men jeg kan ikke bestemme mig for hvilken farve.. anyone? help?

Udvalget er som følger.