Viser opslag med etiketten Au Pair. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Au Pair. Vis alle opslag
lørdag den 16. februar 2013
Mit midlertidige liv.
Imens jeg har været uden blog har jeg hygget mig en lille bitte smule på Instagram.
Sømands Halskæde // Kähler julegave // Kælketur med drengene // Nytårs Dress // Fødselsdagsgave fra yndlings Sofie // Tysk grammatik vendespil // Julekugle // Kastanje Løve // flyverdragt & vandrestøvler i sne!
fredag den 15. februar 2013
Rosen Montag 2013
Optogsglæde & øl
Venskaber
Süße Füße
DanskeMainzerForbindelser! Sofiiiieeeee
Ps. jeg var rødhætte og den labre Leopard er min dejligste veninde Sofie!
torsdag den 14. februar 2013
Valentinstag!
I modsætning til derhjemme fejres der hernede Valentinstag. hmmm Tanken skal jeg nok lige vænne mig til . jeg blev meget forbløffet da min kæreste igår fortalte mig han egentlig havde planlagt en romantisk spa-oplevelse men da jeg er syg aflyste han. I stedet har han et eller andet hemmeligt oppe i ærmet for i aften.... Og det bedste? Det forventes at det er HAM og HAM alene der står for alt. Inkl. gave :D hihiih
I mellemtiden er her et lille Foto fra fastelavn i mandags ( der kommer et indlæg derom i morgen)
Kærligheden blomstrer på en ellers kold februars mandag.
Pippi&klovn / Vanessa&Lukas // Mario&luigi / Anna & Claudius // Rødhætte&jæger(udensinhat)/ Undertegnede&Tobias
Jeg elsker Mainz og jeg elsker mit liv hernede! Jeg elsker mine venner hernede og min dagligdag ! Jeg elsker min fabelagtige veninde hernede Sofie og mine spejderstunder! Og så elsker jeg Tobias...
fredag den 25. maj 2012
På arbejde!
Som man kan se hos Ulla er jeg blevet sat på hårdt arbejde ! Jeg skal holde liv i urtehaven. og de små bæster kræver masser kærlighed og endnu mere vand her i sommervarmen. Men til dem der lige skal tjekke på så passer jeg altså mit arbejde og kan hermed dokumentere det !
.. jo, tomaterne har det også stadig helt fint :)
.. jo, tomaterne har det også stadig helt fint :)
fredag den 18. maj 2012
Flotte Fyr
Denne kamplækre teenager kommer og besøger mig ! Han er min bror og jeg glæder mig sådan til at invitere ham indenfor i mit andet hjem og ud i min nye by.
her sker ikke så meget. mest af alt fordi jeg 1) er doven 2) fordi .. efter picnik er lukket har jeg haft overordentligt svært ved at finde noget der kan matche og stadig passe til mine evner og tålmodighed.. hjælp / bud modtages GERNE! 3) ehm...
Men så snart jeg tager mig sammen har jeg MASSER at vise !
her sker ikke så meget. mest af alt fordi jeg 1) er doven 2) fordi .. efter picnik er lukket har jeg haft overordentligt svært ved at finde noget der kan matche og stadig passe til mine evner og tålmodighed.. hjælp / bud modtages GERNE! 3) ehm...
Men så snart jeg tager mig sammen har jeg MASSER at vise !
søndag den 6. maj 2012
Kjøbenhavn
Er der noget som gode veninder?
Jeg havde lige et par dage i København inden jeg tog med Mutti & Bror til Nice for at fejre rund fødselsdag.
Der blev catchet op og drukket kaffe, spist mad og drukket øl. Jeg havde 11 aftaler på to og en halv dag (!) "desværre" meldte to fra, så jeg ku sove lidt længere :D
Lidt stemning og billeder af nogle af de jeg savner ALLERmest hernede i Tyskland. Man opdager først virkelig hvor meget man savner folk når man skal sige farvel igen efter en eftermiddag med følelsen af ikke at have fået nok og vidende at man ikke ses før om tidligst et par måneder.
Jeg havde lige et par dage i København inden jeg tog med Mutti & Bror til Nice for at fejre rund fødselsdag.
Der blev catchet op og drukket kaffe, spist mad og drukket øl. Jeg havde 11 aftaler på to og en halv dag (!) "desværre" meldte to fra, så jeg ku sove lidt længere :D
Lidt stemning og billeder af nogle af de jeg savner ALLERmest hernede i Tyskland. Man opdager først virkelig hvor meget man savner folk når man skal sige farvel igen efter en eftermiddag med følelsen af ikke at have fået nok og vidende at man ikke ses før om tidligst et par måneder.
lørdag den 5. maj 2012
Mums & rester
Jeg tænkte forleden formiddag at jeg hellere måtte spise noget nærrigsrigt og samtidig havde jeg ondt af al den havregrød drengene levnede.. Tadaa... Klatkager. Dertil lidt sirup & masser friske bær!
Det tager lige nøjagtigt ingen tid at lave og så kan man variere sin måde at indtage havregrøden på !
Det tager lige nøjagtigt ingen tid at lave og så kan man variere sin måde at indtage havregrøden på !
fredag den 6. april 2012
Noget om at være den man er! eller at træffe gode beslutninger i livet!
Ud over at servere et styks fotospam følger her også en lille tankestrøm.
Man træffer jo i livet mange beslutninger. og jeg tænker ofte over at en af de allerbedste jeg i mit liv har truffet var at blive spejder. Her er billeder med indtryk fra en ægte tysk spejderlejr. altså. man skal selv tænke sig til legende børn og sang om lejrbålet men .. at stå op til dét her og bare have en hel dag med glade børn og fede oplevelser at se frem til og slutte dagen af med at lytte til stilheden og se på stjerner.
.. mænd i uniform? der er kun én uniform der gør det for mig...
.....Forskellige former, farver og størrelser. ...
Stilhed // Struktur // udfordring // vilde oplevelser // Hyggestunder & udeliv // Kasser fyldt med spas // skøre indfald // Venskab & sammenhold // naturens vidundere // at opleve årstider // habitater // konstruktioner // ideer der venter på at liver til // modsætninger mødes // Uniformen - mit liv syet på jakke // Frihed under ansvar!
Derudover har det også betydet ALVERDEN for mig her nede i Tyskland at have meldt mig til spejder lokalt. Der er så langt hjem til ens normale vener at man her snildt finder nogle med samme baggrund, levestil, værdier og interesser som en selv. Jeg ELSKER det og jeg lærer SÅ meget ( særligt at tale tysk!)
ps. for alle de nysgerrige sjæle så er manden iført uniformen IKKE, jeg gentager, IKKE en interesse. han ser sgu da bare knald godt ud som han står der..
ps. for alle de nysgerrige sjæle så er manden iført uniformen IKKE, jeg gentager, IKKE en interesse. han ser sgu da bare knald godt ud som han står der..
onsdag den 4. april 2012
Åh
First of.. ja, jeg har ikke været HELT god til at opdatere min lille blog, Men det er jo en hyggeting så jeg har ikke ladet mig gå på af dårlig samvittighed og andre irritationsmomenter i forbindelse med uopdaterede blogs.. 
Der bliver arbejdet på mange sjove projekter der nok vil lade sig vise i løbet af foråret. Bla har jeg min give away oppe i ærmet. den bliver nok lidt anderledes.... I mellemtiden kan i får disse søde Duer der kysser. 
Nå, der SKER rent faktisk noget i mit liv. Forleden var Tobias og jeg i Frankfurt så jeg ku se lidt.. Egentlig sku' vi på museeum meeen.. der blev drukket kaffe og spist kage i stedet..
Hele formålet med turen til Frankfurt var at hente vores fælles ven Rolle der netop er på spejderlejr i området og da liiiige skulle forbi og besøge os først.. Rolle ( fra Århus) var ham der i sin tid, via Facebook, fik sat Tobias ( fra Mainz) og jeg ( i mainz) i kontakt med hinanden. funny story..
torsdag den 15. marts 2012
Frühlingsdag...
En dejlig tid er over os hernede i det tyske. Solen skinner og man kan sidde udenfor og spise sin morgenmad for slet ikke at tale om hvor meget mere attraktiv legepladsen og skoven er blevet.
Ny Poncho og nyt sandsæt skal der til ! INSANT LOVE!
lørdag den 10. marts 2012
Ja , det går lidt langsomt med at opdatere bloggen.. jeg er nemlig ude og nyde det gode vejr i øjeblikket ;) men forhåbentlig får jeg snart mere tid og mere at blogge om.
Billederne er et par uger gamle ( fra Rosen Montag). derfor sneen på jorden.
Abonner på:
Opslag (Atom)
















































