fredag den 22. juni 2012

DIY Glittersko

Jeg har bastlet mig et par gule sko med glitter.  Ideen ( eller metoden i hvert fald) fandt jeg på Pinterest. Jeg bruger Pinterest meget. man kan følge mig her Hvis man skulle have lyst til det .... 










Materialer
1 par sko ( mine er af stof)
Mod Podge - decoupagelim ( mangler på billedet!!)
Stoflim
pensel
Glitter i valgt farve ( man bruger ca. 1 1/2 af den størrelse bøtte jeg har dér)
Tape til at dække af med
Underlag ( gammel avis er skide smart!)










Tape af.
Bestem dig for hvor du vil have dit glitter. Gør evt. som jeg og sæt dit feriebarn/ lillebror i arbejde (det var nu ganske frivilligt og umotiveret han gik i gang!!)








jep. masser tape!














Første runde lim er stoflim  fortyndet   med en lille bitte smule vand.

Pensles på

husk at vaske penslen efter :)















Derefter drysses første lag glitter på.
Bank skoen på hovedet let mod bordet så overflødigt glitter falder af på underlaget.

Stil til tørre

Mens de tørrer folder du underlaget på midten og hælder det overflødige glitter tilbage i dåsen














Efter mange timer (Eller dagen efter) Finder man sin mod podge frem.

Med pensel duppes/penslet let og glitter strøes som før.

<- Således ser det ud efter 2. lag.

Gentag som før




Når laget er tørt tager man endnu engang mod podgen  og smører på. glitteret sidder fast, så man behøver ikke passe SÅ meget på med sin pensel.

Fidusen er at mod podge er lim & lak i én . derfor lakerer vi nu glitteret fast på skoene.







Når de er tørre kan man fjerne tapen. som man kan se her på min første forsøg er det ikke helt let. Der er kommet små huller hvor limen har siddet for meget fast i tapen.

Men fortvivl ej. man kanter lige efter med en lile pensel, mod podge og glitter.





DOOOOOOOOOOOOONE!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar