fredag den 9. marts 2012

Fastelavn for Voksne

Først og fremmest... Jeg VED det er ved at være et par uger siden meeeeen..

Her i mit tyske eventyrland bliver der fejret fastelavn i stor stil. I  modsætning til Danmark fejres der i Mainz fastelavn ( eller Fastnacht)  fra torsdag til tirsdag - og ikke kun for børn !
Der er mange optog for både store og små hvor der bliver smidt tonsvis af slik til publikum,

Om mandagen er den såkaldte Rosenmontag. Hele Mainz fyldes op med godt og vel en halv milion festglade tosser der danser, vinker og drikker mens et kæmpe optog kører gennem byen. Bagefter er der fest fest fest! Jeg er så heldig at have fundet mig lokale venner hernede som inviterede mig med til at deltage i deres festivitas.

Det er utrolig svært at forklare, og jeg forstod det også først selv da jeg stod i det men her er et par billeder fra dagen med sol, forår, slik, snaps og dejlige venner!

 Min ven Patrick og en meget glad og lettere beruset kanin på stationen !

 Der blev kastet slik i stor stil fra de imponerende vogne i optoget. i tre timer (!) varede det
Glade mænd i uniform - nok ikke deres første optog og i hvert fald ikke mit sidste! Man var ikke et sekund i tvivl om de ELSKEDE det. And so did i!
 Sliksøgende og - spisende børn.
 To af mine homies fra sesame street. Hjemmelavede kostumer FTW. SÅ imponerende
  Min dejlige ven og med-spejderleder Tobias. Han er helt fantastisk! ps. jeg er solsystemet. Hatten er solen, planeterne har jeg på ryggen  - lavet i hamaperler.
 Patrick - Tobias bror, Julie - Dansk Au Pair, Tobias & Bene - mine med-spejderledere


Mine venner hernede har en tradition med at sejle på Rhinen i solnedgangen. det var SÅ hyggeligt, og også andre havde denne tradition. Her blev der drukket øl og spist madpakker så vi var klar til den HELT store fest midt i byen.
Kænguruen Lukas gør honnør til sin by, Mainz.
Kort og godt en HELT fantastisk oplevelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar